2008. máj. 28.

Részese szeretnék lenni saját életemnek


- „Nagy tervekkel léptem ki a nyílt mezőre,De ott csak füveket s fákat találtam!”


- Pipet, az isten szent szerelmére, ez nem az a téma, amit ma…


Nem rezzen az arca, mikor megfordítja önarcképét,és a fehér üres lapról felolvas egy nem létező újsághírt.


- „Tegnap du. 2 órákkor szinte a földkerekség minden nagyvárosábanÓriási tüntetés zajlott le. A felvonulók tábláikra a következőt írták:Euripidész, Bartók, Dante, Raffaello, Dosztojevszkij, Shakespeare.A tömeg mindenütt némán vonult, fölöttük szelíden, mintegy kíséretül,Bach-korál úszott…”


A pincérnő nézi asztalunkat. Talán egy titkos alagutat keres, ahol menekülhetne.Ezek után fel kell robbantanom a pillanatot.


- Soha nem gondoltál arra, hogy lusta vagy?


-Egyetlen embert kell megelőznöm. Önmagamat – mondja Huszárik. -
És kinek van ideje erre rajtam kívül?


/Szász Péter interjúja Huszárikkal ---részlet/


Huszárik Zoltán - Elégia (1. rész)




Huszárik Zoltán - Elégia (2. rész)







-Mit tart életében, önmgaga életében a legfontosabbnak?
-A szeretetet. kevés igazi olvasmányélményem volt a Biblián kívül, azt többször is végigolvastam, a Pál apostol levelei számomra a legnagyobb igényű olvasmányok voltak. Ezt a szakmát, amit én művelek, irígység, féltékenység veszi körül. Én senkire sme haragszom.
-Mi ad örömöt napjainak?
-Olvasok és zenét hallgatok. Szerencsés helyzetem van, viszonylag jól rajzolok, tehát megélek. Nem fogok mindenáron filmet forgatni.
-És miylen áron fog?
-Csak akkor, ha megszólalni lesz kedvem.
-Milyen embernek ismeri önmagát?
-Magamat nem ismerem, ezért csinálok filmet.
-Ha egy filmrendezőről készítene filmet, akit Huszárik Zoltánnak hívnak, mit tartana a legfontosabbnak közölni róla?
-Amit Flaubert mondott: Bovaryné én vagyok.
-Nem csábítja ahalhatatlanság?
-De. Az ember legalábbb egy lábnyomot akar hagyni maga után, nem többet. (...)
-Tehetséges embernek tartja magát?
-Nem tudom. Csak annyira, mint egy madár. ha kedve van, énekel, ha nincs kedve, hallgat.
-És a repülés?
-Az izgat! A repülés adottság, nem képesség. Ha nem tud repülni, nem madár. Szárny nélkül élni nem lehet, vallotta Weöres Sándor.
-Ha egyetlen szóval kellene jellemeznie eddigi életét, melyiket választaná?
-Őszinteség.
-Milyen erők mozgatják?
-Könnyű a válasz: csinálni valamit! Mert szerintem művészet csak az lehet, amit még nem mondtak ki. A teremtő megelégelte a hatodik napon, hoyg rendben a világ, s a művészek, akik jöttek a teremtő után, elégedetlenek voltak azzal, amit a teremtő véghezvitt. Én a hét nyolcadik napját szertném megcsinálni.
/Kurcz Béla interjúja/